PL | EN

Dr inż. Bartosz Wojtyra uzyskał finansowanie badań w ramach konkursu MINIATURA 4 (Narodowe Centrum Nauki). Celem projektu realizowanego jako badanie pilotażowe/wstępne w formie sondażu diagnostycznego będzie określenie znaczenia neolokalizmu w preferencjach konsumentów piwa rzemieślniczego w Polsce, a więc próba odpowiedzi na pytanie o istotę tej koncepcji po stronie popytowej rynku. Wśród wielu przyczyn rozwoju tzw. piwnej rewolucji w Polsce i na świecie wskazuje się m.in. wzrost znaczenia tzw. neolokalizmu. Koncepcja ta tłumaczy próbę stworzenia poczucia lokalnej tożsamości i związku z miejscem, w którym powstaje dany produkt. W badaniu postawiono następującą hipotezę: Neolokalizm ma większe znaczenie w grupie sporadycznych niż regularnych konsumentów piwa rzemieślniczego. Ponadto sformułowano pytania badawcze dotyczące rynku piwa rzemieślniczego: (1) Jakie elementy neolokalizmu w strategii browarów mają znaczenie dla konsumentów regularnych i sporadycznych? (2) Jakie inne czynniki mają znaczenie dla konsumenta podczas wyboru piwa? (3) Jakie są cechy charakterystyczne regularnych i sporadycznych konsumentów piwa rzemieślniczego w Polsce?