Dnia 4 lutego 2019 odbyło się III Sympozjum naukowe pt. „Sieci relacji w branżach sektora kreatywnego”, które było poświęcone problematyce współpracy w sektorze kreatywnym w Polsce. Poprzednie sympozja odbyły się w Katowicach (2015) i w Warszawie (2016). Udział w sympozjum umożliwił dyskusję, wymianę poglądów i doświadczeń, ale przede wszystkim stanowił platformę nawiązania współpracy przedstawicieli świata nauki, kultury, gospodarki, biznesu oraz administracji publicznej. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Tematyka III-go sympozjum w układzie głównych nurtów problemowych przedstawiała się następująco:
- Relacje kooperacji, konkurencji i koopetycji w sektorze kreatywnym.
- Współdziałanie różnych branż sektora kreatywnego – szansa, czy zagrożenie?
- Sieci biznesu w sektorze kreatywnym – pomiędzy rynkiem, hierarchią a społecznością.
- Różnorodność relacji (społeczne, sformalizowane, quasi-sformalizowane) oraz form współdziałania (alianse, sieci społeczne, klastry, grupy przemysłowe i lobbingowe, etc.) w sektorze kreatywnym.
- Wymiar organizacyjny i przestrzenny sieci w branżach sektora kreatywnego.
- Powiązania sektora kreatywnego z innymi sektorami gospodarki.
- Sieci innowacji a ekosystemy innowacji w sektorze kreatywnym.
- Globalne sieci w sektorze kreatywnym.
Szczegółowe informacje znajdują się w I komunikacie.
Program sympozjum
4 lutego 2019 r. (poniedziałek)
MIEJSCE: Collegium Geographicum UAM, ul. B. Krygowskiego 10, Poznań
PROGRAM: DO POBRANIA
Kontakt
prof. UAM dr hab. Krzysztof Stachowiak
e-mail: krst@amu.edu.pl, tel. 61 829 61 39
Komitet organizacyjny
prof. UAM dr hab. Krzysztof Stachowiak – Instytut Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
dr Patrycja Klimas – Katedra Teorii Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
dr Patryk Dziurski – Instytut Zarządzania, Szkoła Główna Handlowa
Organizatorzy